Visuele power voor Trotec

Trotec verwerkt bijproducten uit de voedingsindustrie en de landbouw tot nieuwe grondstoffen voor gebruik in veevoeder en allerlei bouwproducten. Het inspireerde ons tot een concept waarmee we het circulaire karakter van Trotec krachtig in beeld zetten.

Complex verhaal, heldere boodschap 

Chips, koekjes, brood en andere plantaardige levensmiddelen die niet meer voor menselijke consumptie in aanmerking komen, verwerkt Trotec al jaren met succes tot een hoogwaardig ingrediënt voor dierenvoeder. Daarmee levert deze Belgische pionier een duurzame bijdrage aan de circulaire economie. 

Vandaag gaat het een stapje verder met de verwerking van agrofluxen (afgekeurde wortels, bieten, citrusschillen, noten, …) tot grondstoffen voor bouwmaterialen zoals beton, piepschuim en isolatie. Circulariteit ten top, en die boodschap zetten wij helder in beeld met een wel heel opvallend concept.

Sterker merkimago, 
grotere betrokkenheid 

Om Trotec intern en extern krachtig te profileren als een circulaire pionier bedachten we het ‘Trotector’-concept. Met zijn unieke voedingsflow helpt Trotec natuurlijke grondstoffen te beschermen door ingrediënten te verwerken voor hergebruik.   

Zo doet de ‘Proud Trotector of circularity’ bijproducten uit de voedingsindustrie en de landbouw bijna letterlijk herrijzen tot nieuwe volwaardige producten. Het schild en de feniks, samengesteld uit recyclebare ingrediënten, waren dus een logische beeldkeuze om het duurzame merkimago te boosten. Tegelijk versterkte het bij de medewerkers het (trotse) gevoel deel uit te maken van een mooi verhaal.

Website krijgt een make-over 

In het zog van het nieuwe communicatieconcept, gaven we ook de website een grondige facelift en krijgt straks de corporate presentatie een update. Wordt dus nog vervolgd.