Ranpak schakelt
versnelling hoger

De geautomatiseerde verpakkingsmachines van Ranpak zijn een cruciale schakel in moderne supply chains, waar snelheid, efficiëntie en duurzaamheid vooropstaan. Om de markt daarover duidelijk te informeren, pakten we uit met een visueel krachtig concept.

De challenge: meer internationale awareness creëren

Ranpak is wereldwijd bekend voor zijn geautomatiseerde verpakkingsmachines die bedrijven helpen hun verpakkingsprocessen sneller, consistenter en kostenefficiënter te maken. De machines zijn naadloos in verpakkingslijnen te integreren en bieden maatoplossingen voor diverse producten. Dat vermindert de kans op transportbeschadigingen en reduceert de operationele kosten, en die boodschap maakten we duidelijk met een passend campagnebeeld dat de key benefits duidelijk visualiseert.

Conceptvisual geeft boodschap helder weer

Om het Ranpak verhaal mee uit te schrijven, tekenden we eerst de lijnen uit van een communicatiestrategie. De kern daarvan was een conceptbeeld dat de geïntegreerde aanpak symboliseert. De slogan en boilercopy spelen de troeven van het bedrijf extra uit. 

Op basis van dat ‘schakelconcept’ creëerden we vervolgens een animatievideo die het beeld tot leven bracht en ontwierpen we diverse tools voor een beurswand met de conceptvisual en een backdrop voor de kantoren. 

Next step: campagne crossmediaal uitrollen

Na de ontwikkeling van het conceptbeeld is Ranpak klaar om een versnelling hoger te schakelen. Next step is de uitrol van een campagne om zich steviger als marktleider in duurzame verpakkingsoplossingen te profileren en de voordelen van zijn geautomatiseerde verpakkingsmachines – zoals kostenbesparingen, verbeterde unboxing experience, minder verpakkingsmateriaal en efficiënter voorraadbeheer – te communiceren naar bestaande en potentiële klanten.