Op maat gesneden communicatie 
voor Dossche Mills

Dossche Mills heeft een nieuwe website en digitale klantenzone die het voor artisanale en industriële bakkers en voor klanten uit de voedingsmiddelenindustrie nog makkelijker maakt om met de maalderij samen te werken. De doelgroepen op de hoogte brengen van de digitale transitie? Dat broodje hadden onze communicatiespecialisten snel gebakken! 

Lanceringscampagne voor website

Dossche Mills scoort bij ambachtelijke bakkers, industriële bakkerijen en de voedingsmiddelenindustrie in België, Nederland en Frankrijk hoog op het vlak van persoonlijke service. Met zijn nieuwe website trekt de maalderij die klantgerichte aanpak door naar het onlinekanaal. Om het customer centric én sales driven digitaal platform bekend te maken bij zijn doelgroepen, bedachten wij een op maat gesneden lanceringscampagne.  

Een gesmaakt concept

De nieuwe website is een eigentijds interactief digitaal platform waar klanten zich kunnen informeren en inspireren, gepersonaliseerde content vinden en in één klik kunnen connecteren met de maalderij. Visueel vertaalden we die boodschap naar een toepasselijk conceptbeeld. Daarin combineren we het corporate logo, samengesteld met graan en bloem, met een computerhandje. De slogan ‘Onze nieuwe website maakt samenwerken nog makkelijker’ vervolledigt het plaatje. 

E-mailings en posts verhogen awareness

Eenmaal het beeld op punt stond, rolden we de boodschap verder uit in een aantal digitale communicatietools. Zo brachten we de medewerkers van Dossche Mills op de hoogte via e-mailings. Klanten kregen een mail toegestuurd, gesegmenteerd per doelgroep omdat sommige features van het platform (nog) niet voor iedereen toegankelijk zijn. Ambachtelijke bakkers in België kunnen bijvoorbeeld hun bestellingen online doorgeven, in Nederland en Frankrijk niet. En met posts op LinkedIn verhoogden we de awareness op de sociale media.  

Video’s tonen troeven en meer

De digitale communicatie rond de nieuwe website brachten we extra op smaak met enkele korte video’s waarin we de lancering aankondigen, de troeven van het platform tonen en de doelgroepen oproepen een account aan te maken op My Dossche Mills. De video’s zijn ideaal voor online en social gebruik. Daarnaast blikten we ook 10 tutorials (in het Nederlands, Frans en Engels) in waarin we stap voor stap uitleggen hoe het platform precies werkt. Account aanmaken, favorieten toevoegen, … Na het bekijken van de how to-filmpjes gaat het makkelijker dan ooit.

Pers en print als orgelpunt

Om het helemaal af te maken, gaven we ten slotte ook de perscommunicatie mee vorm en ontwikkelden we de nodige printtools (posters, roll-upbanners, …). Die laatste moesten vooral moeilijk via mail te bereiken medewerkers inlichten. Voor de sales ontwierpen we zelfs een voor elke doelgroep apart vormgegeven informatieve folder (in meerdere taalversies) die bij klanten en prospecten kan worden achterlaten, eventueel samen met een Dossche Mills-branded gadget: een draadloze oplader voor de smartphone, een knipoog naar de digitale transitie van Dossche Mills én naar het grote gebruiksgemak van de site. Zoals gezegd, we verzorgden het communicatietraject van A tot Z.