Natuurpositieve upgrade
voor Quarry Life Award

Voor de 6e editie van de Quarry Life Award, een initiatief van Heidelberg Materials om de biodiversiteit in zijn verlaten steengroeves wereldwijd te bevorderen, namen we opnieuw de communicatie onder de loep en gaven we de website een stevige upgrade.

Grafische en visuele opfrissing

De Quarry Life Award biedt een internationaal platform aan al wie een wetenschappelijk of educatief project wil opzetten in een van de vele (verlaten) steengroeves van Heidelberg Materials. De cementproducent wil zo meewerken aan een natuurpositieve toekomst. Wij droegen alvast ons steentje bij met vier nieuwe conceptbeelden waarin het grafisch opgefriste logo centraal staat, rijkelijk omringd door de natuur.

Animatievideo zet de toon

Om deelnemers overal ter wereld warm te maken voor de competitie en aan te moedigen projectvoorstellen in te dienen, ontwikkelden we een reeks promotietools in de nieuwe beeldtaal. Naast een brochure, flyer en posters leverden we ook een korte video af. Daarin combineerden we de nieuwe conceptbeelden met een duidelijke call to action. Kijk hier.

Website met vernieuwd 
CMS en UX design

De video en de beelden verwerkten we ook in de website. Naast een stilistische update volgens de brand guidelines van Heidelberg Materials, hadden we die een grondige technische upgrade gegeven. Check!

  • 1 geïntegreerde user flow maakt het voor gebruikers makkelijker hun acties (registratie, …) binnen dezelfde omgeving uit te voeren.
  • Flexibel CMS biedt de beheerder meer vrijheid om content toe te voegen.
  • Betere gebruikerservaring (UX) dankzij het nieuwe gestructureerde design en enkele slimme aanpassingen in de navigatie (bv. taalkeuze volgens land).