Een full branding service 
voor Huntsman

Als full service agency ontzorgen we klanten van a tot z. Dat mocht ook Huntsman ervaren. De deelname van het chemiebedrijf aan de UTECH vakbeurs in Nederland ging hierdoor niet onopgemerkt voorbij, met dank aan onze videoteams, 3D-specialisten, fotografen, designers, content creators en andere communicatie-experten.

Strategische workshops 
leggen de basis

UTECH Europe is dé internationale vakbeurs voor de wereldwijde polyurethaanindustrie. Als een van de grootste producenten van polyurethaan-producten mocht Huntsman daar niet ontbreken. Maar hoe spring je eruit op zo’n event? Met welk verhaal trek je bezoekers naar je stand? En hoe kan je van dat unieke moment gebruikmaken om je merkbekendheid nog meer te boosten? Enkele strategische workshops met de klant gaven ons een dieper inzicht in het bedrijf Huntsman. Wat volgde was een sterk staaltje crossmediale brandpower, recht uit onze one stop communication shop!

Videoverhaal op XXL-formaat

De intakegesprekken met de klant gaven ons een goed idee van wat Huntsman op UTECH wilde vertellen en hoe we dat verhaal op de stand in beeld moesten brengen: op drie megagrote videoschermen van elk 5 m hoog. Technisch een al even grote uitdaging! Het scenario bouwden we zo op dat het verhaal over de drie schermen liep, mooi op elkaar aansloot en visueel één geheel vormde. De drieledige structuur waarin we de Huntsman story brachten vanuit het perspectief van de werknemer, de klant en de eindgebruiker in zijn thuisomgeving bleek hiervoor de juiste oplossing.

Visueel hoogstandje, van fotografie tot 3D

Voor de ontwikkeling van de video – from scratch! – selecteerden we modellen en namen er scènes mee op in onze studio in Brugge en op verschillende locaties. Tegelijk fotografeerden we naast een campagnebeeld ook tal van producten die we in de video wilden tonen. Dat alles combineerden we met filmmateriaal dat we in de vestigingen van Huntsman in Tienen en Rotterdam hadden gedraaid. Last but not least gaven onze 3D-specialisten bepaalde producttoepassingen een extra dimensie zodat de kijker meteen begreep waar de missie van Huntsman, ‘Enriching lives through innovation’, in de praktijk toe kan leiden.

De opvallendste stand van UTECH

De video was tijdens UTECH doorlopend te zien op de stand van Huntsman. Die stand was dankzij de imposante schermen en het prominent aanwezige campagnebeeld een echte eyecatcher. Daarbij trok ook de rest van het standdesign de aandacht, met branding opgemaakt volgens de strikte corporate guidelines. Indrukwekkend!

Crossmediale communicatie 
versterkt merkidentiteit

De deelname van Huntsman aan UTECH was het ideale moment om de merkbekendheid en het merkimago te boosten. Dat deden we door het campagnebeeld te verspreiden via e-mailings (naar medewerkers en klanten), uitnodigingen en perscommunicatie. Maar vooral met een intensieve onlinemarketingcampagne via LinkedIn hielden we Huntsman voor, tijdens en na het event top of mind. Daarin de speelden we de expertise uit – Huntsman leverde heel wat keynotesprekers op UTECH – en stelden met beelden uit de video zijn nieuwste productinnovaties voor. Onze digitale strategen bepaalden doelgroepen en regio, terwijl onze content creators de posts uitwerkten. Ook hier perfect in de stijl van het huis.

Een positief (sales)verhaal

De passage van Huntsman op UTECH ging dankzij onze full service aanpak niet onopgemerkt voorbij. De gigantische videoschermen hadden heel wat bekijks en de ondersteunende campagne op de sociale media trok extra kijklustigen naar de beurs. Sterker: nog voor de start waren er al heel wat afspraken ingepland waardoor het op de stand van begin tot einde bijzonder druk was. Netwerken? Nieuwe contacten leggen? Leads genereren? Check, check en dubbelcheck! We schreven voor Huntsman een positief verhaal dat zeker nog een vervolg krijgt.