Influencer campagne Shopping Brugge

zet in op beleving

Influencer marketing werkt. Dat weet ook Shopping Brugge. Het succes van de influencer campagne waarmee we Brugge op de kaart hadden gezet als gezellige, trendy winkelstad, vroeg om een vervolg. En dat kwam er in de vorm van een nieuwe influencer campagne die nog meer inzette op bereik en beleving.

Let’s stay micro – and go shopping!

Shopping Brugge verenigt de Brugse handelaars en coördineert commerciële acties in het centrum van de stad om Brugge te promoten als trendy winkelstad. Met een influencer campagne slaagden we er een tijdje geleden in om meer shoppingliefhebbers warm te maken voor een dagje winkelen in Brugge. Daartoe hadden we een aantal micro-influencers geselecteerd die via posts, stories en reels hun doorgaans kleinere, maar zeer loyale groep volgers moeiteloos wisten te overtuigen.

Nieuwe campagne verleidt nog meer volgers

De influencer campagne groeide, dankzij de duidelijk intake en briefing, uit tot een succes. In 224 stories en 17 posts deelden onze influencers hun ervaringen, van een bezoek aan een trendy kapsalon en schoenenzaak tot gezellige boetiekadresjes. Precies wat Shopping Brugge voor ogen had. Na een positieve evaluatie werkten we een vervolgcampagne uit, en die focuste op (nog) meer bereik en beleving.

Stories
224
Posts
16
Influencers
6

Authenticiteit verleidt 
een breder publiek

Voor de tweede campagne deden we opnieuw een beroep op micro-influencers. De opdracht was deze keer om meer dan enkel shopping experiences te delen. Op basis van specifieke topics (kerst, duurzaamheid, toegankelijkheid, kinderbelevenissen, …) kozen we de juiste influencers uit en gaven die de opdracht om daarrond een origineel en authentiek verhaal te brengen naar hun trouwe volgers. In ruil kregen ze een hotelovernachting met ontbijt en lunch voor twee personen, een goodiebag en een vergoeding. Win-win!
 
En wat bracht de influencer campagne op? Opnieuw heel wat waardevolle content én positieve reacties op de sociale media. Opdracht geslaagd en… wordt vervolgd.