Buitengewone website voor oesterbank

Oesterbank evolueerde de voorbije jaren van een beschutte werkplaats tot een volwaardig maatwerkbedrijf voor tal van industrieën. We vertaalden hun buitengewone verhaal naar een nieuwe, hedendaagse website met de juiste uitstraling. Laat de toekomst maar komen!

Nieuwe website

Enkele jaren na de succesvolle rebranding kwam Oesterbank opnieuw bij ons aankloppen met een nieuwe uitdaging. Het bedrijf is in volle expansie en groeide ondertussen uit tot een industrieel toeleveringsbedrijf van afgewerkte en half-afgewerkte producten voor klanten zoals Daikin, Thule, Renson, …

Bij de buitenwereld leeft soms echter nog de perceptie van Oesterbank als beschutte werkplaats. Tijd voor een upgrade van de communicatie. Eerste werk: een nieuwe website.

 

Video in de kijker

Om Oesterbank een professionelere uitstraling te geven, gaven we de site een grondige digitale upgrade. Absolute blikvanger is de video in de header. Ons videoteam verzamelde sfeerbeelden op de werkvloer en liet enkele medewerkers aan het woord over hun job. Het resultaat is een unieke kijk achter de schermen. Doorheen de website komen stills uit de video terug en ook op het YouTube-kanaal van Oesterbank is de volledige video te bekijken.

Site voor klanten en medewerkers

Naast sprekend foto- en videomateriaal bevat de website heel wat klantenreferenties, die Oesterbank positioneren als volwaardige partner voor de industrie.

Voor potentiële medewerkers is er dan weer een aparte pagina rond het werken bij Oesterbank. Daarin spelen we de troeven van Oesterbank als werkgever uit, en tonen we een overzicht van de openstaande vacatures met sollicitatieformulier.

Uniform design

Voor een uniforme communicatie in woord en beeld creëerden onze designers ten slotte een nieuwe e-mailsignature en een powerpoint template, in lijn met de huisstijl die we eerder ontwierpen. De radertjes uit het logo en de blauwe kleur komen telkens terug als herkenbaar element.

En de uitdaging gaat verder. Binnenkort staat een employer branding campagne op het programma, om het groeiverhaal van Oesterbank nog meer vorm te geven.