Strategische digitale transformatie voor EFRAG

De Europese Financiële Rapportage Adviesgroep (EFRAG) heeft een nieuwe website. Veel meer dan een technologische upgrade werd het een strategische investering in de toekomst van de organisatie. De nieuwe site weerspiegelt vandaag hoe EFRAG wil communiceren en samenwerken met interne en externe stakeholders. Ons dev&tech team stuurde de digitale transformatie met succes mee aan.

Website was toe aan vernieuwing

Op het vlak van flexibiliteit en gebruiksvriendelijkheid botste de EFRAG site al een tijdje op zijn limieten. De content was versnipperd en het ontbrak de website aan een intuïtieve structuur. Hierdoor was het voor bezoekers geen sinecure om snel informatie te vinden. Het beheer was bovendien arbeidsintensief en tijdrovend geworden. Een digitale transformatie drong zich op!

Hoe pakten we de uitdagingen aan? 

Om de uitdagingen aan te pakken, stippelden we samen met EFRAG een transformatietraject uit. Tijdens voorbereidende workshops brachten we de behoeften van de stakeholders in kaart. Dat gaf ons voldoende input voor een grondige wireframe- en ontwerpoefening die uiteindelijk resulteerde in de ontwikkelling van een website waarin een optimale user experience centraal staat, met gestroomlijnde content en een efficiënte navigatiestructuur.

Technische optimalisaties vereenvoudigen contentbeheer

De nieuwe website biedt vandaag een robuuste oplossing voor de complexe contentstructuur. Die is nodig om een breed scala aan contenttypes te ondersteunen (bv. projecten, meetings, nieuws, updates, vacatures, …). 

  • Dankzij de naadloze integratie met SharePoint kunnen gebruikers content moeiteloos migreren en verrijken binnen de nieuwe omgeving. De website is verder geïntegreerd met het open source marketing automation platform Mautic.
  • Gebruikers kunnen zich ook eenvoudig aanmelden via Microsoft-authenticatie. Dit maakt het beheer van wachtwoorden overbodig 
  • Ten slotte maakt de website gebruik van dynamische contentblokken, wat de flexibiliteit vergroot en de content altijd up-to-date en relevant houdt.

De lancering van de nieuwe website markeert een nieuw hoofdstuk in de digitale transformatie van EFRAG.

Wat is het resultaat? 

De communicatie met zijn stakeholders is er dankzij de verbeterde gebruikerservaring en het efficiënte contentbeheer alvast op vooruitgegaan. De dynamische contentblokken en verbeterde functionaliteit stimuleren de betrokkenheid van gebruikers, en ook de merkidentiteit kreeg een boost. De vernieuwde website is daarmee een krachtig instrument dat EFRAG in staat stelt om zijn missie te vervullen en zijn positie als toonaangevende stem in de Europese financiële rapportage te versterken. En daar blijft het niet bij. EFRAG heeft ambitieuze plannen voor de toekomst, waaronder de ontwikkeling van een extranet voor medewerkers en externe partners. We houden je op de hoogte. 

En dan werd het donker... 

Tot slot nog dit: Met de nieuwe website wil EFRAG zich ook van zijn meest duurzame kant laten zien. De site draait volledig op servers die worden gevoed door hernieuwbare energie. Bezoekers kunnen bovendien helpen energie te besparen door tijdens het surfen het scherm op ‘dark mode’ te zetten. De achtergrond kleurt dan donker wat aangenamer is voor de ogen én de batterij van de pc, laptop of smartphone minder belast. Een duurzame feature die we vlotjes in de nieuwe site integreerden!