Rombouts tekent voor online marketing

Koffie branden is een kunst. Een product in de kijker zetten is dat ook, en die kunst verstaan onze merkstrategen als geen ander. Dat bewezen we met een tot de verbeelding sprekende onlinemarketingcampagne die de verkoop kleurde van de limited Magritte edition van Rombouts Koffie.

Tricolore limited editions versterken brand image

Rombouts is een koffiebrander met een grote belgitude. Dat bewijst de hofleverancier regelmatig door exclusieve limited editions uit te brengen die zijn Belgische roots en imago uitdragen. In het voorjaar gaf het zo de verpakking van zijn Goudmerk koffie, inclusief kopjes en koffiemachine, een surrealistische make-over. Getekend: René Magritte. In aanloop naar het EK Voetbal en de daaropvolgende sportzomer deed het koffiemerk er nog een schepje bovenop met een Red Devils verpakking en tasjes in de driekleur. Rombouts is tenslotte leverancier van onze nationale voetbalploeg. 

De limited editions vielen in de smaak bij de jongere koffieliefhebbers en trokken bezoekers naar de webshop én de winkel. 

Onlinemarketingcampagnes boosten verkoop 

Met de limited Magritte en Red Devils editions wilde Rombouts echter niet alleen zijn belgitude onderlijnen. De online én fysieke verkoop boosten, de retail ondersteunen en een jongere doelgroep van koffieliefhebbers aanspreken. Daar draaide het vooral om! Met twee creatieve onlinemarketingcampagnes bedienden we de branderij uit Aartselaar op zijn wenken.

Online ads en posts creëren meer awareness en leads  

Voor de tweetalige onlinemarketing­campagnes werkten we verschillende posts uit. Die staken we in een advertentieset om de beste resultaten te halen en de traffic naar de webshop en winkels te verhogen. De posts werden volgens een vooraf bepaalde contentkalender organisch gepost op Facebook en Instagram. Daarnaast waren ze ook te zien op YouTube en, speciaal voor het jongere grut, TikTok. 

Resultaat smaakt naar meer  

De fijne posts van onze contentcreators prikkelden de verbeelding van een brede doelgroep koffieliefhebbers en stuwde de verkoop van de limted editions omhoog, zowel in de webshop als bij de retailers. Niks dan tevreden gezichten dus achter de appel en bij de twaalfde man. Dat belooft voor de volgende campagnes. Ceci n’est pas fini!