Rombouts en de kunst van het verleiden

Koffie branden is een kunst. Een product in de kijker zetten is dat ook, en die kunst verstaan onze merkstrategen als geen ander. Dat bewezen we met een tot de verbeelding sprekende onlinemarketingcampagne die de verkoop kleurde van de limited Magritte edition van Rombouts Koffie.

Limited edition versterkt Belgisch imago Rombouts 

Rombouts is een koffiebrander met een grote belgitude. De hofleverancier brengt regelmatig exclusieve limited editions uit om zijn Belgische roots en imago in de verf te zetten. Onlangs nog gaf het de verpakking van zijn Goudmerk koffie, inclusief kopjes en koffiemachine, een surrealistische make-over. Getekend: René Magritte.

Het tijdelijke aanbod viel in de smaak bij kunstzinnige koffieliefhebbers en trok bezoekers naar de webshop én de winkel.

Online marketing boost 
e-commerce én retailverkoop 

Met de limited Magritte edition wilde Rombouts niet alleen zijn Belgisch kwaliteitsimago onderlijnen, maar ook de online én fysieke verkoop boosten, de retail ondersteunen en een jongere doelgroep van koffieliefhebbers aanspreken. Met een creatieve onlinemarketingcampagne bedienden we de branderij uit Aartselaar op zijn wenken.

Creatieve content verhoogt 
awareness en genereert leads 

Voor de tweetalige onlinemarketingcampagne werkten we 10 posts uit. Die staken we in een advertentieset om de beste resultaten te halen en de traffic naar de webshop en winkels te verhogen. De posts werden volgens een vooraf bepaalde contentkalender organisch gepost op Facebook en Instagram. Daarnaast waren ze ook te zien op YouTube en, speciaal voor het jongere grut, TikTok.

En wat leverde het op? 

De fijne posts van onze contentcreators prikkelden de verbeelding van een brede doelgroep koffieliefhebbers en stuwde de verkoop van de limited edition omhoog, zowel in de webshop als bij de retailers. Niks dan tevreden gezichten dus achter de appel! Dat belooft voor de volgende campagne die in de pijplijn zit, waarmee Rombouts als sponsor van de Rode Duivels voetballiefhebbers wil verleiden tijdens het EK. Ceci n’est pas fini!