Polysun Extranet verhoogt engagement bij dealers

Producent van zonwering in isolatieglas Polysun wilde de communicatie naar zijn dealers versterken en de betrokkenheid met zijn professionele doelgroep verhogen. Een extranet, gekoppeld aan de website, bleek de ideale oplossing.

Website krijgt een upgrade 

Polysun zocht naar een manier om zijn dealers te fideliseren en het contact met hen te optimaliseren. Onze oplossing? Een extranet, naadloos geïntegreerd in de website die we eerder al een upgrade hadden gegeven naar de nieuwste versie van Drupal. De verdelers krijgen zo na registratie en login eenvoudig toegang tot een eigen beveiligde en gebruiksvriendelijke portal, mooi gedesignd in de stijl van de site. Wat ze er vinden? Heel wat handige extra’s.

Extra functionaliteiten verhogen gebruiksgemak

Een extranet is voor bedrijven een praktische tool om de banden met partners, leveranciers of andere externe stakeholders aan te halen. Op de portal van Polysun kunnen dealers daartoe verkoopondersteunende tools bestellen, presentaties en allerlei nuttige bestanden zoals garantiebewijzen en systeemtekeningen downloaden, een FAQ raadplegen, zich aanmelden om lege glasbokken op te halen, zich inschrijven voor trainingen en deelnemen aan campagnes op Facebook en Instagram. Ze vinden ze er ook een uitgebreid klachtenformulier met ingebouwde filterfunctie voor een eenvoudige verwerking en analyse van de ingestuurde klachten. Kortom, content op maat en binnen handbereik van de doelgroep (al zijn bepaalde delen van het extranet zoals de FAQ ook toegankelijk voor het grote publiek).