Ergosleep radiocampagne
schudt consument wakker
Voor een goede nachtrust is Ergosleep de ideale bedpartner. Wij gaven de merkbekendheid in België en Nederland een flinke boost en schudden de consument wakker met een uitgeslapen brand activation én promotion campagne op de radio en in de winkel.
Ergosleep, een uniek wetenschappelijk slaapconcept
Ergosleep is een premium merk voor gepersonaliseerde en ergonomische bedsystemen. Met zijn wetenschappelijk onderbouwde SLAAP-DNA meetmethode kan het bedbodems en matrassen nauwkeurig afstemmen op het lichaam elke individuele slaper.
Na een recente rebranding zocht Ergosleep een wakkere communicatiepartner om zijn naam te helpen versterken en de ergonomische slaapoplossing te promoten in België en Nederland. Wij doken mee het bed in.
Radiospots boosten merkbekendheid en traffic
Je merknaam top-of-mind krijgen en houden. De traffic naar je winkel verhogen. Daarvoor is radio een uitstekend medium (check onze blog). Maar hoe val je op in die zee van geluid en doe je mensen écht luisteren naar wat je te vertellen hebt? Voor Ergosleep maakten we een informatieve en activerende radiospot, één voor België en één voor Nederland. Dankzij de warme stem en een bekend wiegeliedje kabbelt die rustig voort en nestelt de spot zich in no time in het oor van de luisteraar.
Beluister de meest slaapverwekkende radiospot ooit
(en zeg niet dat we je niet gewaarschuwd hebben).
Internationale branding & promotion
De radiocampagne had twee doelen: de bekendheid van het Ergosleep merk versterken én meer geïnteresseerde bezoekers naar de winkels trekken en de sales verhogen. Branding en promotion, dus. In België voorzagen we daarom extra spots om de SLAAP-DNA dagen bij Sleeplife, de exclusieve verdeler van Ergosleep, te promoten. In Nederland maakten we, naast een brand commercial, ook spots die de opening van de nieuwe winkel in Eindhoven en de actiedagen meer weerklank gaven.
Naast de radiospots verhoogt ook het nieuwe winkelpromotiemateriaal,
de kans op conversie.
POS verleidt consument tot een koopje
De promotiedagen in de Belgische en Nederlandse Ergosleep winkels, waar bezoekers hun SLAAP-DNA kunnen laten meten, maakten we extra zichtbaar met een waaier aan promotiemateriaal. We ontwikkelden stoepbordposters en shelf talkers en leverden advertentietemplates aan die de dealers zelf konden gebruiken om via (eigen) digitale kanalen of in lokale printmedia de acties aan te kondigen. En of we de consument wakker hebben geschud!