BMI Icopal kijkt vooruit

Bouwprofessionals overtuigen van de duurzame kwaliteiten van je product? Hen meetrekken in je circulaire verhaal? Voor BMI Icopal Nederland bedachten we daartoe een campagne die de Universal dakbedekking recht in het oog van de dakdekker deed springen. Awareness en leadgen? Check!

Circulaire toekomst promoten

Duurzaamheid en circulariteit worden steeds belangrijker. Nederland streeft er zelfs naar om in 2050 klimaatneutraal, vrij van fossiele grondstoffen en volledig circulair te zijn. Dat betekent dat het grondstoffengebruik drastisch moet verminderen en de bouwsector alternatieve en recyclebare materialen moet vinden. Met de Universal dakbedekking bewijst BMI Icopal alvast dat het oog heeft voor een duurzame toekomst en dat wilde het in de kijker zetten. 

Visual trekt de aandacht

BMI Icopal Universal is een dakbedekking die goed is voor het dak, voor de planeet en voor de dakdekker. Die boodschap goten we in een beeld waarin een gebouw, met de wereld als dak, centraal staat. Het ronde gebouw, ingeplant als een oog in een groene omgeving, symboliseert de duurzame, circulaire kijk van BMI Icopal op bouwen. Om extra duidelijk te maken tot wie we ons richten, zetten we de dakdekker prominent in beeld. Een krachtige beeldcompositie die het product, en de voordelen, op een originele manier promoot bij de juiste doelgroep. 

Met de campagne zetten we het duurzaamheidsstreven van BMI Icopal extra kracht bij.

Crossmediale rollout

Het campagnebeeld met de circulaire boodschap verwerkten we in verschillende tools waarmee we de aandacht trokken van de bouwprofessional: van een Google Performance Max campagne en een landingspagina met explanimation video tot promotiemateriaal voor bij de verdelers (totem, display, flyers, …). Daarnaast bezorgden we de sales van BMI Icopal ook een presentatie met het concept als groene draad. Oog voor consistente crossmediale communicatie met stopping power, da’s dan weer onze wereld.