BMI Icopal, één van de merken onder BMI Group, ontwikkelde met de Universal Pro een nieuw product. Om dit universele talent voor elk plat dak in de markt te zetten, klopten ze bij ons aan. Wij openden de deur met veel plezier! 

Duidelijk doel

Icopal is al jaren een toonaangevend producent voor platte daken. Hun nieuwe product, de Universal Pro, garandeert een eenvoudige en snelle plaatsing, een duurzame dakafdichting en een verzekerde sterke lasnaad. Redenen genoeg het van de daken te schreeuwen en om dit met trots te introduceren aan de doelgroep. Na een duidelijke briefing bij de klant, gingen onze strategisten aan de slag.  

Sterk visueel concept

De Universal Pro smeekte om een al even sterk conceptbeeld. Onze visuele specialisten haalden alles uit de kast en kwamen met een eenduidig beeld waarin alle USP’s verwerkt werden. Snel, duurzaam en sterk! Als finishing touch werd de slogan ‘In recordtempo gemaakt’ toegevoegd.  

Via Meta, Google én YouTube

Aan de hand van social posts op Facebook en Instagram, Google display banners en YouTube advertising leidden we potentiële leads naar de website van Icopal. Daarvoor creëerden we ook een animatieve video die zijn werk meer dan goed deed. Zowel online als op schermen in-store.  

Localized campaign

Om potentiële klanten helemaal te overtuigen, worden live demo’s voorzien. De demowagen werd volledig in het nieuwe conceptbad gestoken om in recordtempo de meest inspirerende demonstraties te voorzien. 

Crossmediale aanpak

Een nieuw product correct in de markt te zetten? Daarvoor gaan we all the way. We rolden het concept verder uit op offline promomateriaal zoals totems, wobblers, vloerstickers en posters voor extra visibiliteit

Internationaal vervolg

En of we geslaagd zijn in onze opzet. De aanpak werd gesmaakt en met veel enthousiasme ontvangen. In die mate dat we samen met BMI Group de campagne voor Nederland mogen voorbereiden. Wordt vervolgd!