APOK zet in op engagement

Hoe maak je van klanten geëngageerde brand ambassadors die anderen moeiteloos overtuigen om voor jou te kiezen? Hoe beloon je medewerkers voor hun inzet? APOK doet het met een online loyaltyplatform en benefitsprogramma. Om iedereen daarvan op de hoogte te brengen, bedachten wij een communicatiestrategie die eruit sprong.

Deep dives zetten 
de communicatielijnen uit 

APOK, de dak- en gevelspecialist, wilde zijn klanten sterker engageren met het oog op meer verkoop. In drie deep dive sessies onderzochten onze communicatiestrategen hoe we het digitale spaarplatform voor bouwprofessionals, de myAPOK Club, inhoudelijk en strategisch konden vormgeven om de loyalty (en sales) te boosten. Hetzelfde deden we voor APOK Benefits, het voordeelplatform waarop hun personeel (en dat van de klanten) kortingen krijgen op concerten, uitstapjes en een waaier aan producten.

Creatieve aanpak versterkt brand image 

Uit de deep dive workshops kwamen een aantal aandachtspunten voor de communicatie naar voor. Om de platforms bekend te maken en te activeren, was een overkoepelend verhaal met een opvallende beeldvorming die in verschillende media kon worden uitgerold een must-have. De APOK brand en de boodschap naar de professionele doelgroepen moesten daarin maximaal centraal staan. Iets wat onze creatives redelijk letterlijk namen.

De customer-centric communicatie spreekt de doelgroepen aan én versterkt het merkbeeld.

Omnichannel uitrolbaar concept 

Het verhaal van de twee engagementplatformen, dat we trouwens ook copywise mee hielpen uitschrijven, vertaalden we in een 15-tal conceptbeelden met telkens een andere boodschap. Deze visuals verwerkten we consistent in verschillende tools, van e-mailbanners tot visuals voor op de website. Zo versterken we vandaag doorheen de hele customer journey het engagement van de doelgroepen.